Llibre "Nutrición para la Libertad - Tomo II" - R. Steiner

9789876820424

Nou producte

17,00 € amb impostos

  • L'ésser humà es troba sens dubte en relació amb la naturalesa, ell s'adapta a la natura que l'envolta, s'acobla amb el que aquesta conté. Llavors sorgeix la pregunta: Hi ha alguna possibilitat que l'ésser humà s'alliberi d'aquestes forces del seu entorn mitjançant la seva alimentació, de tal manera que obtingui cert poder i certa influència sobre les mateixes?
  • Editorial Antroposófica.

Més detalls

Sinopsi del llibre Nutrición para la Libertad, de Rudolf Steiner

L'ésser humà es troba sens dubte en relació amb la naturalesa, ell s'adapta a la natura que l'envolta, s'acobla amb el que aquesta conté. Llavors sorgeix la pregunta: Hi ha alguna possibilitat que l'ésser humà s'alliberi d'aquestes forces del seu entorn mitjançant la seva alimentació, de tal manera que obtingui cert poder i certa influència sobre les mateixes? Per a la ciència espiritual sorgeix la pregunta: ¿de quina manera ha d'estar inclosa l'alimentació de l'ésser humà perquè esdevingui cada vegada més lliure i sigui amo i senyor d'allò que actua sobre ell?



Sobre Rudolf Steiner

De tant en tant apareixen a la humanitat personalitats que pel seu nivell superior de desenvolupament aconsegueixen implantar a la cultura nous impulsos que fan fer un pas endavant a aquesta humanitat. Sense aquests personatges seria impensable tot progrés ja que a través del seu accionar s'incorporen forces del futur que poden arribar a transformar la realitat del present. Són el "començament" d'una cosa nova, d'aquí també el terme "iniciat", és a dir són portadors d'un nou començament. Algú així va ser Rudolf Steiner, nascut a Àustria el 27 de febrer de 1861. En realitat va néixer en el que en aquell temps constituïa el sud-est de l'Imperi austrohongarès com a fill d'un empleat del ferrocarril, en l'entorn d'una natura encara intacta. Família de vida simple, fins pobra, de costums austeres i un entorn natural ple de vida van facilitar a Steiner, en el silenci i pau d'aquest entorn, el despertar i madurar de facultats d'observació que no només abastaven la realitat física dels fenòmens amb que es trobava, sinó també la seva realitat anímica i espiritual metafísica.

Va comprendre que les ciències naturals explicaven científicament els fenòmens que es perceben amb els sentits, però que no hi havia una explicació científica dels fenòmens suprasensibles que per a ell eren tan "visibles" com els primers.
Va comprendre que tota realitat presenta una banda espiritual que causa i explica l'aspecte físic o, si bé en general només es veu un aspecte, que aquest aspecte és només comprensible si s'accedeix al "no visible". Però: Com unir tots dos? i Com formar una disciplina o metodologia científica del "no visible" que fos compatible amb les ciències naturals?

A la geometria va trobar una primera resposta, ja que a través de la mateixa es fan visibles en formes geomètriques realitats que només viuen en el pla del pensar o espiritual.
Aprofundint un coneixement de la ciència natural, es va graduar primer en el secundari tècnic i després a l'Escola Tècnica Superior de Viena, adquirint finalment el doctorat de filosofia a Rostock, prop de Berlín. Amb els seus llibres sobre la teoria del coneixement i la filosofia fonamentar la seva pròpia teoria del coneixement de tota realitat, especialment de la realitat suprasensible o metafísica, i principalment la seva postulat fonamental en aquest àmbit: la inexistència de límits del coneixement. Amb això superava les barreres psicològiques i filosòfiques de Kant i els seus seguidors.
Un cop fonamentat científicament el coneixement espiritual es presenta davant el món com el mestre espiritual de la nostra època.

Partint de la realitat espiritual, anímica i física de l'home que és una "imatge" de la realitat espiritual, anímica i física de l'univers desenvolupa una ciència espiritual o Antroposofia que a partir de múltiples angles explica tant l'home com l'univers des de cada un seus components, la seva gènesi, el seu present i el seu futur.
La "eina" o el "equip" per a la investigació espiritual és l'home mateix, i Rudolf Steiner assenyala els camins de la autoeducació i del desenvolupament que cada ésser humà pot recórrer en llibertat i amb plena responsabilitat personal, sense dependre de cap persona.
De l'obra de Rudolf Steiner parteixen els impulsos renovadors per a tots els àmbits de la cultura: la filosofia, la medicina, les ciències socials, l'agricultura, la pedagogia, les arts. Dins d'aquestes últimes va crear l'art de la formació de la parla i l'art del moviment: eurítmia.

A la Reunió de Nadal de l'any 1923 celebrada a Dornach, Suïssa, Rudolf Steiner presideix la constitució de la Societat antroposòfica General amb el seu centre en aquesta localitat, on avui se situa el "Segon Goetheanum" que reproduïm a la portada. En aquesta oportunitat es crea l'Escola Superior Lliure per a la Ciència Espiritual, que constitueix dins de la Societat antroposòfica General la seva nucli pròpiament espiritual o esotèric.


Rudolf Steiner va morir a Dornach, el 30 març 1925.

Actualment no hi ha ressenyes de clients.

Escriviu una valoració

Here you can add custom original content(text, images, videos and more) for each product page.

21 altres productes en la mateixa categoria